About me...

























Lioheart - návod


Ke kvalitě Lionheartu se už raději nebudu vyjadřovat, jenom takové varování - od Krypty to nemá smysl komentovat :( předávám slovo Ceonovi, který pro vás návod sepsal (já ho pouze doplnil a umístil k sobě na stránku).


Lionheart – Legacy of The Crusader

 

Návod by MightyCEON, doplnil Shigor Birdman

 

Aneb jak se vypořádat s tímto veledílem.

 

Předně – načtěte si pečlivě hrací systém a pravidla v manuálu, ať víte, do čeho jdete :o) Tvorbou postavy vás totiž nebudu zatěžovat, jen (jako obvykle) předhodím pár tipů.

Nejprve – nepočítejte s tím, že hru projdete jako pure melee charakter (notabene bez Uhýbání!). Udělali byste (kdybyste s tím počítali) stejnou chybu jako já – na konci se zaseknete a nemáte šanci projít! Pročež VŘELE doporučuji neodbývat Uhýbání a pár (no – pár hodně ) bodíků nacpat i do střelby (nebo aspoň do dalekonosných kouzel) – SAKRA se to na konci hodí! Další věc, bez které se neobejdete, je hledání pastí (NUTNÉ!) a hodí se i páčení zámků, tady to ale není třeba přehánět … Je fakt, že po cestě je k mání SPOUSTA elixírů mistrovské zlodějiny, ALE! V každém dungu je spousta tajných dveří, které bez pastí kolem 100 neobjevíte a elixíry vám tu schopnost zvednou jen na kratičkou dobu! Pročež se hodí spíš na otvírání zámků a ty tím pádem stačí mít taky na té stovce maximálně) Doporučuji také nosit s sebou „zlodějskou“ výbavu (chrániče/rukavice, opasek, helmu, popř. zbraň, které přidávají bodíky do těchto dovedností), ale jak říkám – pasti vyhnat při lvl upech na 100 se skutečně hodí! A jeden tip ke hře! Naučte se mít STÁLE zapnuté Hledání pastí (klávesa „d“) – za  pasti/dveře/poklady máte solidní expy!!

Dále se neobejdete bez magie. Určitě se hodí některá ze tři druhů obran, ROZHODNĚ oceníte léčení … dál je to na vás, já si s magií moc nerozumím, leč Exorcismus a Svatý úder mi prokázal platné služby :o) (Birdman: bojová kouzla vesměs nejsou nic moc, ani na nejvyšší úrovni. Docela se hodí, především na odlákání pozornosti, nějaké „přivolávací“ kouzlo – ať už nekromantická typu oživ nepřítele či vyvolej nemrtvého, nebo přivolání rytíře a podobně, případně můžete jako alternativu používat kouzlo dominance, kterým ovládnete nějakého nepřítele a on se pustí do svých kamarádů. Rozhodně je nutnost léčení – buď ze školy mravní síla, nebo z kmenové magie – vysátí života z mrtvoly. Velmi užitečná jsou další obranná kouzla ze školy mravní síla, především odolnosti proti ohni a chladu, ale ty můžete nahrazovat svitky nebo lektvary. Kouzla zvyšující obranné číslo, jako je štít a podobně, jsou vcelku k ničemu – využijete je tak ze začátku, ale od poloviny hry navýšení o nějakých pět – deset blbých bodů ani nevyužijete. To už jsou lepší různé „aury“, které kolem vás dělají kruh ohně, chladu a pod, docela se hodí do velkých chumlů nepřátel. Ale v podstatě pokud si navýšíte mravní sílu a pak nějakou bojovou magii, bude vám to vcelku stačit. Nezapomeňte, že čím víc bodů do kouzla nacpete, tím lepší bude, i když nárůst není nijak obrovský.)

Záleží dále jen na vás, jestli budete posilovat i Diplomacii – zhruba do půlky hry (do Montaillou) se to hodí, pak je to vlastnost zbytečná. Hodí se ještě ve final souboji (ale chcete-li hlavního záporáka ukecat, potřebujete hoooodně vysoký skill a navíc i pár informací – upozorním na ně v návodu), ale není to nutné. Takže hodnota kolem 100 bodů by vám měla bohatě stačit v Barceloně a Montaillou, budete-li se chtít vykecat i z několika dalších soubojů, posilujte dál (já se s Ukecáváním na cca 145 domluvil se všemi, které ukecat šlo – až na final bosse :o)).

Jedna poznámka k obsahu beden: věci se generují náhodně, navíc podle pravidla známého z Diabla – „Hraješ za střelce? Budeš nacházet meče/sekery. Hraješ za jednoručního bijce? Budeš nacházet skvělé obouruč zbraně. Hraješ za obouruč bijce? Budeš nacházet kvanta štítů …“ atd. Řešením může být nekonečná trpělivost a save/load taktika, ale po čase vás to přestane bavit …

Toť nejspíš vše k tipům, pojďmež na to

Před vlastním návodem jedna drobnost – postup, který popisuji se hodí pro postavu, která bude mít primární fyzický útok – jedno, zda na dálku či na blízko. Pro čistě magické postavy proto může být navržený postup v některých chvílích obtížný (zvláště co se řazení lokací/questů týče – jsou různě obtížné pro různě zvolené postavy)

A pochopitelně – hraju to za dobráka, takže činím pouze dobré skutky

 

Úvod

Začínáte v kobce. Prohlédněte si úvodní sekvenci, prokecněte zjevivšího se ducha a hurá ven! Zámek odemkněte, stráž ukecejte/zabijte, dtto druhou stráž (na asasína nemáte, ani to na něj nezkoušejte :o) a vylezte ven.

Před branami Barcelony

Venku pokecejte se Signorem Leem a před samotnou Barcelonou opět s duchem a pak (pořádně!!!) s Leem. Vytáhněte z něj, co se dá, hlavně vše o frakcích, templářích, inkvizici a kouzelnících. Pak se projděte kolem hradeb. Vlevo narazíte na gobliní hlídku (překecat/zabít), vpravo na mrtvolu. O ní si pokecejte se šéfem Saladinů Amirem (můžete od něj zároveň přijmout úkol a stát se Zasvěcencem – expy navíc a budete se stále moci přidat k dalším frakcím!) a zjistěte vše, co se týká dévy. Dostanete amulet (nevyhazovat, bude se hodit!). Teď zaskočte ke strážím u bran, informujte je o obou událostech (goblini i vycucnutá mrtvola), dostanete expy navíc. Nakonec si nechejte otevřít bránu, leč dovnitř ještě netřeba chodit. Před branami jsme skončili (se zapnutým hledáním pastí najdete ještě tuším 3 ukryté poklady), vydejte se přes most na Křižovatku. (čistě kouzlící postavy tady můžou mít problém – zhusta půjde o kontaktní boje, je možno tady dojít a po několika lvl-upech za questy v Barceloně!)

Křižovatka

Hned na začátku zahněte na jih a objevíte lovce, útočícího na medvídě. S lovcem se nějak domluvte, záleží na vás, medvídě můžete nabrat do party :o) I když – mezi námi – nevím proč :o) Leda snad proto, abyste byli v Barceloně lidem pro smích …

Vraťte se na hlavní cestu a pokecejte s Estebanem. Přijměte všechny tři questy (vosy, lupiče a gobliny) a pobijte náhle se zjevivší gobliny. Teď se vydejte nahoru, prolezte celý horní okraj mapy, pobijte vosy a vlky a než se dáte na sever do Zjizvené strže, udělejte odbočku na východ – ocitnete se v lokaci

Okolí inkvizice

Venku nic moc není, pobijte vlky a seberte nalezené poklady. Vlezte do dveří a po objevení se v chodbě otevřete plechové dveře (mělo by to jít, pokud jste vyloženě nevynechali při lvl-upu páčení zámků) V kobce se jen rozhlédněte a po chvíli naleznete ukrytý prsten, nad kterým zajásají nekromanti, ale i ostatní – dá se za slušné peníze prodat

Vylezte ven a vraťte se na Křižovatku. Z ní se hned vydejte cestou na sever, vaším dalším cílem je totiž

Zjizvená strž

Tady není vyjma přemíry hmyzu nic zvláštního. Vlevo i vpravo objevíte vchody do jeskyní, začnete pravou. Před ní narazíte na pohádku o Perníkové chaloupce … pardon: na goblina, připravujícího pro své soukmenovce chutnou krmi v podobě dívčiny. Goblinovi nakopejte prdel a holčinu nechejte běžet (ne že byste ji mohli zastavit :o) Nemějte obavy, odměna za záchranu vás nemine…) Vlezte do jeskyně, zbavte jí gobliního prokletí, proberte truhly a stan vlevo nahoře (pasti v pohotovosti!) a až budete hotovi, klikněte na portál. Dostanete se do další jeskyně. Opět proveďte goblinocidu a proberte truhly. Dalším krystalem se dostanete do další části jeskyně, kde cestou na sever dorazíte až k hlavní vose a pár truhlám. Pak se dejte směrem dolů a vylezte ven. (tip: máte-li Štěstí 10, máte možnost odejít směrem na J do tajné lokace, kde je ztroskotaná loď, nějací nemrtví a poklady v truhlách) S vosami jste hotovi, vraťte se na

Křižovatku za Estebanem pro odměnu. Od něj se vydejte cestou na jih, u obchodníka poprodávejte věci a máte-li slušné plížení, vyberte mu truhlu. Vpravo dole narazíte na tábor banditů (větší expy jsou za ukecání, aby odtáhli J), vlevo dole na gobliní tábor a modrý krystal, pomocí kterého můžete cestovat z lokace do lokace (bacha! Občas vás to hodí do spešl lokace, kde jde jen o boj :o)) Až budete mít splněno, odkryjte si ještě na jihu lokaci Pobřeží a vlevo pak lokaci El Bosque. Vraťte se k Estebanovi pro odměnu a cítíte-li se (hrajete-li za bojovou postavu, měli byste), vydejte se ještě před návratem do Barcelony do obou zmíněných lokací. Nejprve navštivte

El Bosque

Nejprve si pokecejte s dřevorubcem Felippem, kterému jste zachránili dceru, a pak se projděte po lokaci. Nikde nic zvláštního, pootvírejte si ale „dveře“ do dalších sousedících lokací, ať se do nich nemusíte trmácet pěšky. Poté se vraťte zpět a navštivte barcelonské

Pobřeží

Tady už je toho k vidění trochu více. Eliminujte potvory na pobřeží a sbírejte lebky, budou se hodit! Všimněte si rozbořeného mlýna a na jihu pokecejte s duchem kapitána Moralese a slibte mu pomoc. Krom několika zahrabaných pokladů a věcí u mrtvol tu už (zatím!) nic k vidění není. Vraťte se zpět na Křižovatku a prodejte obchodníkovi vše, co nepotřebujete s výjimkou lebek. Že už vás to venku nebaví? OK, nastal čas projít si Barcelonu. Nejdřív si projdeme

Barcelonské brány

Projděte se po městě a udělejte si obrázek. V průběhu hry se budete muset připojit k některé ze tří frakcí: inkvizice a templáři sídlí v Chrámové čtvrti, Mocní (čili čarodějové) sídlí v tajné uličce La Calle Perdida. Kontakt na ně vám dá bylinkář Quinn, ale musíte nejdříve pořádně prokecnout Lea! O questech pro jednotlivé frakce se zmíním na konci Barcelonské části hry.

La Calle Perdida

Krom toho, že tady můžete plnit úkoly pro mocné, je možno zde splnit několik subquestíků. Vpravo narazíte na zelený krystal, který vám zvýší jedno odvětví magie a po pokecání se „správcem“ šutru dostanete za úkol nalézt další čtyři krystaly. Vlevo od vchodu je podivný mluvící strom, ze kterého se vyklube zakletý mág Bramble, který po vás chce transformační elixír. Ten má mág Relican u Otrokářů, ale dobrovolně vám ho nedá Navíc je to hlavní „úkol“ pro práci pro Mocné a máte-li v plánu hrát to za Temné mocné a na konci se s Relicanem spojit, úkol pro Brambla pravděpodobně nesplníte. Dále tady najdete teleportační „otvory“, pomocí nichž se můžete pohybovat po okolí Barcelony. Jeden z „otvorů“ vede do tajné lokace, kde se potkáte s duchem Marca Pola a po eliminaci několika skupin nemrtvých a šíleného čaroděje budete mít k dispozici nějaké ty magické věci a portál na cestu zpět.

V lokaci Barcelonské brány je několik postav k povídání: vlevo nahoře narazíte na templářského adepta a mladého inkvizitora, vlevo dole narazíte na obchodníka, který má slušnou lučištnickou výbavu a na první úkol: obchodníkovi v domku vlevo od brány unesli únosci sestru! Přijměte quest a vlezte dovnitř. Není tu nic zvláštního, pobijte potvory, vyberte truhly a na jihu se přes pár banditů probijte až k unesené ženě. Vemte ji s sebou, ona se od vás za pár okamžiků odpojí a vy máte splněno. Nahoře si vyberte odměnu a s obchodníkem můžete i obchodovat.

Naproti brány narazíte na dalšího obchodníka a v domku vlevo od něj na kováře Eduarda – popovídejte si a můžete i nakupovat. Pro templáře to je důležitá postava, nerozházejte si to s ním Vlezte do domu uprostřed a prozkoumejte mrtvolu – jak vidno, déva se dostala dovnitř města! Vylezte ven a vlezte do stejného domu zadním (podivným) vchodem. A sakra! Jste přepadeni šíleným bramborářem Hláška “Naval brambory a nikomu se nic nestane!” vás bude pronásledovat ještě hooodně dlouho

Teď je načase projít severní část. Vlevo nahoře narazíte na domek bylinkáře Quinna (důležitý pro budoucí kouzelníky i pro ty, kteří chtějí pomoci žebrákům!) Pokecejte a můžete nakupovat lekvary (vřele doporučuji nakupovat co nejvíce léčení/doplňování many, ochranu před šípy a elixír utajení! Nic to neváží a druhé fázi hry se bude hodit každá flaška, věřte mi!!!). Vedle má krámek číňan Weng Choi, od něj dostanete za úkol poohlédnout se po zajímavých knihách. Knih je celkem 11, Weng jich chce aspoň osm, tři z 11 jsou čitelné (+15 k Nekromancii, Řečnictví a Obchodování, přičemž se vám nepodaří získat obě “kecací” knihy – buď jednu,nebo druhou :o)) Doporučuji najít všechny knihy, odměna od Weng Choie potěší hlavně postavy, zaměřené na boj beze zbraně a ty, které si posilují Uhýbání.

Nakonec ještě narazíte na podivného sečtělého žebráka, který se záhy vypaří, uraženého strážného, kterého vylili ze služby a to bude asi tak všechno. Víc se tady teď dít nebude, pročež si to namiřte dál – podíváme se, jaké překvapení skrývá

Chrámová čtvrť

Tady se jednak podíváte do budovy templářů (uvnitř je jedna z knih pro číňana – Plížení aspoň 85!), kde vyjma zadaného questu nic zvláštního není, dále barcelonská katedrála (přístup mají asi jen templáři, je zde střežena relikvie! Ukecat na strážích vstup se mi nepovedlo), budova observatoře (doporučuji VŘELE – uvnitř manipulací s dalekohledem jednak získáte perk, přidávající vám +1 k Vnímání, druhak sadu čoček pro da Vinciho. Dále se dovnitř podíváte při plnění úkolů pro Mocné …), vchod do stok (později), dům s další mrtvolou a tentokrát živou dévou (zatím jen pokec, nikoliv boj), Machiavelliho dům (Machiavelli si vás najme jako stráže, přijměte, vylezte ven … pak vlezte dovnitř, pobijte asasíny a pokecejte s Machiavellim. A prohledejte dům :o), inkvizitor, který má problém s modrými světýlky (tohle je iniciační úkol pro inkvizitory, leč získáte jej, i když s inkvizicí nespolupracujete – stačí s ním pokecat) a konečně zmatený Miguel de Cervantes. Promluvte si s ním, naberte jej do party, po jeho útoku na strom s ním pokecejte znovu, zajděte za da Vincim (sídlí v Přístavu), vyslechněte co a jak, pokecejte s da Vincim a dojděte si do lokace Pobřeží. Tady dojděte k troskám větrného mlýna, pokecejte se zjevivší se laBestia (totiž donem Quichotem :o)) a vysvětlete mu, že je pouhým snem (nebo, nemáte-li vysoké Řečnictví, zabijte ho). De Cervantes vám poděkuje, odmění se, odpojí se a vám konečně dojde, proč se laBestia zjevila u větrného mlýna :o) A komu to nedojde, nezná klasiku …

Posledním domem je obydlí lichváře Shylocka, který (dle informace na dveřích) vesele chlastá v putyce v Přístavu. Zapamatujte si to, lichvář je důležitý pro questy s Cortezem a Shakespearem

Poslední budovou je sídlo inkvizice. I když se s ní spojit nechcete, dovnitř se přesto vyplatí zajít. Co a jak se děje uvnitř popíšu při questu pro ubohého sylvanitu z Přístavu, leč dovnitř se půjdou podívat i učedníci Mocných a vůbec všichni, kteří touží pokecat s Galileem a zvýšit si kapacitu many, ti, kteří se spojí s žebráky … no prostě sídlo inkvizice je slušně profláknuté

Toť je v Chrámové čtvrti prozatím vše, pojďme dál, před námi (vámi?) je

Přístavní čtvrť

Tady je toho k vidění spousta. Začneme zkraje Kousek od vstupu potkáte obchodníka – rybáře Carlose, který od vás (po patřičném rozhovoru) odkoupí lebky voďanojů. Máte-li slušnoé Řečnictví a Obchodování, koupí od vás prvních 10 lebek za 50 gp a všechny ostatní za 25. Jinak je jeho cena 25 za prvních 10 a pak za každou 10. Pročež se vyplatí lebky schraňovat a počkat si na nejvyšší cenu

Vlevo od rybáře je dům da Vinciho – vlezte dovnitř, pokecejte o strojích, pak pokecejte s parním strojem, zatáhněte za páku, dejte mu lektvar a da Vincimu pak součástku. Bude po vás chtít čočky z dalekohledu – ty už máte. Odměnou vám budiž solidní kuše a expy. Dále klikněte na poličku za da Vincim – vypadne vám kniha pro Weng Choie. Vpravo klikněte na koníka a oprašte ho. Zapamatujte si jméno holčičky – „Cecca“ Pohrajte si s mluvícím klavírem a zahrajte na něj písničku „C-E-C-C-A“ – ocitnete se v tajné místnosti (1000 expů), kde jsou truhly (v jedné z nich je žezlo, které vám zvyšuje dovednosti z kmenové magie, nehledě k tomu, že bude potřeba, rozhodnete-li se hrát hru za hnusáky a nastoupíte-li cestu Temného Mocného – viz dále) a v nich pár zajímavých věcí. K da Vincimu se ještě vrátíte s de Cervantesem (viz výše) a s Cortezem (dále).

Vlevo nahoře od da Vinciho dojdete k domku, kde bydlí potulný bard Shakespeare. Tady jsou dvě možnosti: buď mu slíbíte pomoc a přijmete dva úkoly (ukecat Shylocka, aby mu počkal s dluhem a aby mu vrátil můzu), nebo půjdete nejdřív za Shylockem a pak od Shakespeara vymůžete dluh. Pokud pomůžete Shakespearovi, zajděte za Shylockem do hospody, kde proběhne rozhovor mezi Shylockem a Cortezem. Abyste získali všechny questy vyslechněte, oč těm dvěma jde a pak dejte za pravdu Cortezovi. Shylock se nakrkne a odejde. Pokecejte s Cortezem o výpravách, conquistě a o tom, proč nemá ruku a jak hodlá splatit dluhy. Slibte mu pomoc, ale nejdřív dokončete Shakespeara. Jděte za Shylockem a nejdřív mu trochu zalichoťte: vyptejte se, o co šlo mezi ním a Cortezem a dejte mu za pravdu. Pak z něj vykecejte odklad dluhu pro Shakespeara a klíč od bedny, kde přechovává můzu (horní pravá). Alternativním řešením může být spojit se se Shylockem a získat dluhy jak od Corteze, tak od Shakespeara, výsledkem budiž kniha, zvyšující o 15 bodů Obchodování. Leč my teď pomáháme Shakespearovi, pročež hurá za ním s dobrými zprávami. Odměnou vám bude kniha, přidávající po přečtení +15 k Řečnictví. Osobně preferuji pomoci Shakespearovi, Řečnictví se hodí víc. (pozn. hrajete-li za ženu, můžete se Shakespearem flirtovat, pak dostanete prsten +10 k Řečnictví, ale – údajně – nemůžete dokončit jeho quest. Nevím, znám z doslechu, hrál jsem to zatím za chlapa )

Nakousli jsme quest s Cortezem, pojďme v něm trochu pokročit. Zajděte za da Vincim – ten vás pošle za kovářem Eduardem a ten po vás bude chtít červenou rudu. Tu najdete ve stokách v doupěti lávových trolů a ti jsou DOST tuzí, takže když, tak si udělejte pár dalších questů a do podzemí jděte o něco později. Stejně se to tam hemží úkoly pro žebráky/zloděje/templáře/inkvizici, takže si počkejte na takový 7-8 lvl a zmákněte do najednou. Až budete mít rudu v báglu, udělejte kolečko Eduardoda VinciCortez a hurá! – máte toho moulu s sebou Vydejte se okamžitě do lokace

Rio Ebro

Nechcete-li mít s sebou toho troubu Corteze, vyhoďte ho na kraji a projděte si celou lokaci sami – krom záplavy voďanoj, nějakých nemrtvých kolem lodi a několika ukrytých pokladů tady nic není (tedy – je tady obelisk, na který když kliknete jakožto Mocní – tedy POTÉ, co splníte VŠECHNY questy pro Mocné! – zvýší se vám o něco HP a statistiky několika odvětví kouzel!), takže se vraťte pro Jednorukého banditu a dojděte s ním cca doprostřed mapy k levému okraji. Naskočí animačka, Cortez si zahraje nejdřív na kouzelníka, potom na chytrého hledače pokladů a potom na velkorysého dobráka a – konečně! – zmizí. Vy teď máte klid na prozkoumání jeskyně. Najdete celkem 6 (!) ukrytých pokladů a 4 truhly (mimo tu, kterou otevřel Cortez) Až vše vyberete (nezapomeňte na šperk Dračí oko, které vám Plechová ruka nechal na zemi!), vraťte se ke kostře draka (zaútočí na vás tři duchové pirátů, nuda Klikněte na hlavu … a TEĎ teprve jste v místnosti s pokladem a Cortez utřel hubu J I když – kdo ví, co bylo v té bedně, kterou vybral, že … no nic J) Bacha na pasti, proberte truhly a po boji s nějakými otravnými nemrtváky se vraťte  zpět do

Přístavní čtvrti,

Kde si doděláme nějaké resty: zajděte na SV mapy (kolem lodí) a pokecejte s vyděšeným rybářem Fernandem. Jeho bráchu sice nezachráníte, ale aspoň pobijete hnusné voďanoj (a najdete dva ukryté poklady Promluvte si postupně na lodi s lordem – velitelem armády a poté s kapitánkou Isabellou. Zatím ani slovo o Moralesovi, pokecejte o všem možném (tady se naskýtá možnost špionáže pro Anglii – začátek je námořník Guiterrez v hospodě, ten quest ale znám zatím z doslechu, až zjistím, co a jak, dopíšu to!) a slibte jí, že jí seženete větrný svitek. Ten má Weng Choi a protože už jste mu určitě aspoň jednu knihu dali, dá vám ho bez problémů a zadarmo! Doneste ho Isabelle a teď ji zmáčknete, co ví o Moralesovi. Vytvrdne a vyrazí vás, mrcha Nevadí – skočte ke třetí (nejsevernější) lodi, pokecejte s němým námořníkem (a vyberte tři truhly na lodi, ať to máte z krku), poté s vévodou a nakonec s feralkinským námořníkem v hospodě. A když už jste v hospodě, pokecejte nejdřív s opilcem vpravo u stolu, který už nemůže mluvit. Naperete se taky (aspoň dvě láhve kořalky!) a promluvte s ním. Zaraduje se, že mu někdo rozumí a naučí vás hospodskému stylu – bodíky do boje beze zbraně a spešl perk

Se všemi získanými poznatky vyrukujte na Isabellu a nějak se s ní dohodněte – když ji přesvědčíte, aby se dobrovolně vzdala soudům, máte to v suchu. Skočte na Pobřeží za duchem, seberte poklad a máte splněno – ještě můžete pokecat s němým námořníkem (odměnou vám budiž lektvar) a s feralkinem v hospodě (zadostiučinění), ale není to nutné.

V hospodě ještě pokecejte s hostinskou a pochvalte ji … ehm … muskulaturu J … za okamžik zjistíte, že to je Amirova spojka. Seberte dokumenty a hurá před brány za Amirem. Dostanete ihned další úkol – šutr od otrokářů. To má čas, vraťte se do Přístavu.

Je načase porozhlédnout se pořádně u inkvizice, jsou tam expy a vůbec Hned po vstupu do Přístavní čtvrti jděte směrem ke kázajícímu inkvizitorovi. Potkáte sylvanitu Bartolomeeho, který po vás chce, abyste mu zachránili bráchu Renalda z cel. Berte všemi deseti Behom tedy nikoliv na Zelenú horu, ale do

Chrámové čtvrti

a hurá k inkvizitorům. Vlezte dovnitř, můžete pokecat s inkvizitorem Raphaelem, ale nic kloudného se nedozvíte. Můžete tady odhalit tajné dveře, ale nic světoborného vevnitř není. Začátek jak vidno nic moc Takže přitvrdíme. Vlezte do dolního patra pravými schody v chodbě za Raphaelem a pokecejte s dalším inkvizitorem. Domluvte si schůzku s Torquemadou – hlavním inkvizitorem. U něj přijměte zkoušku ohněm, nějak se vykecejte z dalších otázek a můžete od něj získat quest – killnout gobliního chána. V inkvizitorově pracovně proberte truhlu/skříň a máte-li vyšší Hledání pastí/dveří, najdete tajné dveře, kde v jedné z truhel odpočívá kniha pro číňana. Vylezte od obrinkvizitora a otevřete dveře (jsou blbě vidět!) do části, kde jsou kobky. Stráž u dveří ukecejte, dostanete tři klíče. Ze všeho nejdřív ale běžte ke dveřím na S a z truhly poblíž seberte žezlo – bude se vám za chvíli SAKRA hodit! Teď vás čeká pokec s vězni. Mága Fausta (v modrém hávu) zatím nechte být a otevřete dveře vlevo. Promluvte s ubožákem a slibte mu pomoc. Jeho mrtvá žena je v kobce vpravo, stačí k ní vejít a pak se vrátit zpět. Hotovo. Inkvizitora uprostřed budete muset zabít.

Tím jste tady na patře skončili, vydejte se na S (nahoře u truhly překecejte strážného a až vypadne, vyberte ji – kalich po vás bude chtít šéf žebráků). Jdete vlevo ke dveřím, které jsou blokovány magickou stěnou. Klikněte na zbytky kříže poblíž – kříž se obnoví a zábrana zmizí. Vlezte dovnitř a jděte na jih kolem vojáků – najdete vstup do druhého podlaží.

Tady nejdřív zlikvidujte vše, co se hýbe a není to lidského rodu. Pak pokecejte s postavou na mučidlech vpravo – ejhle, Renaldo, bratr chudáka BartolomeehoPřístavní čtvrti! Pomožte mu utéct (a nezapomeňte si pak vybrat odměnu od šťastného bráchy v Přístavní čtvrti!), pokecejte s uvězněnou (ným) dévou vpravo (můžete ji i propustit, odměnou vám budiž perk, leč sníží se vám karma! Další možností je říci o ní Faustovi – uvězněnému mágovi o patro výš.) a vydejte se do levé části za Galileem. Pokecejte o všem možném, splňte jeho úkol (propustit mága Fausta z cely o patro výš) a naučte se od něj, jak lépe hospodařit s manou – pozor, hodí se i pro čistě bojové postavy!!

S inkvizicí jste skončili (tedy pokud plníte úkoly pro Mocné, tak ještě ne, ale to hlavní už máte ), je čas vyrazit do poslední části Barcelony – do stok.

Barcelonské stoky

Do stok je dobré se vypravit až na slušném lvlu, je tam totiž pár docela drsných pasáží. Vlezte dovnitř vchodem z Přístavu a po pár krocích shlédnete bitku mezi zloději a žebráky. Pak budete muset pokecat s přeživším žebrákem – nejste-li ještě rozhodnuti, ke komu se přidat a máte-li solidní Řečnictví, můžete se z rozhodování, komu straníte vylhat. Jinak si zvolte stranu – příslušníci druhé strany se ale tím pro vás stanou nepřáteli a budou na vás útočit! Takže si to dobře promyslete. Tip: vzhledem k odměně preferuji žebráky

Projděte celé podlaží – narazíte na wereraty/krysodlaky, zloděje, voďanoj a vlevo i dveře do Žaláře. Kromě hnusáků tu nic k vidění není. Vybijte je a vraťte se do hlavního podlaží. Nahoře uprostřed je východ na povrch (do Chrámové čtvrti), vpravo k žerákům a vlevo narazíte na výtah (zatáhnout za řetěz na stěně!) ke zlodějům. Jakožto spojenci žebráků se vydejte nejprve k nim.

Žebrácká síň

Se zapnutým hledáním skrýší projděte celé patro i přilehlý Žalář. Šéfa žebráků Enriqua najdete na jihu. Pokecejte a dostanete hned úkol: o jednoho ze zlodějů získat jeho oblíbený meč. Vylezte o patro výš a sjeďte výtahem ke zlodějům.

Zlodějská kongregace

Tohle patro doporučuji prolézt velmi pečlivě – najdete tady mimo jiné tajné dveře do Zlodějského doupěte, vstup do Hladomorny a Žaláře a spoustu zajímavostí: uprostřed narazíte na zraněného templářského rytíře (quest pro začínající templáře, ale i vy mu můžete za nějaké ty expy pomoci ven. Bacha!!! Máte-li v partě Corteze, hra vám může padat!), vlevo nahoře narazíte na šéfku zlodějů Juanitu a o kus dál na vlastníka Enriquova krátkého meče. Všude po lokaci pak na zloděje, čokly, a podobnou havěť a na různé tajné skrýše a místnosti. Až se dosytosti vyřádíte, vraťte se k žebrákům. Enrique vám poděkuje za meč a zadá další úkol – likvidaci Juanity. To už máte splněno, stejně jako následující úkol, totiž ukrást inkvizitorům jejich vzácný pohár, takže směle dále – další úkol bude ale docela drsný: zlikvidovat doupě lávových trolů. Ti jsou DOST tuzí a je jich poměrně dost, takže pozor. Vchod do jejich doupěte je na S Žebrácké síně.

Doupě lávových trolů

K němu není nic moc co říci – projděte celé doupě a narazíte na kvanta tuhých trolů. Zlikvidujte je a na SV killněte i jejich šéfa. V lokaci jsou celkem dva tajné vchody, přičemž za tím druhým je schovaný chlapec Tomas, kterého tak zoufale hledala jeho sestřička u vstupu do stok v Docích. V truhle u šéfa trolů je červená ruda, kterou potřebujete pro výrobu Plechové ruky pro Jednorukého banditu Corteze Máte-li splněno a tlolíci jsou tuzí, vraťte se za Enriquem, dá vám poslední úkol – zbavit je prokletí lykantropie. Zajděte za bylinkářem Quinnem, ten vám poví co a jak. Musíte najít prvotního vlkodlaka/krysodlaka a získat kus jeho těla – nejlépe kožich

 

V této chvíli máte splněno 90% questů v Barceloně, zbývají vám poslední tři/čtyři venkovní lokace (pochopitelně jsme se ještě nedostali k úkolům pro jednotlivé frakce, leč ty plníte postupně a v návodu na ně dojde na konci kapitoly o Barceloně). Dobře se tedy oblečte, nakupte vše, co je potřeba a vyražte do lesů.

Lago Del Rio Ebro

Tady už toho bude na práci trochu víc. Hned na začátku na vás vybafne goblin Grumdjum s úkolem killnout říční dryádu. Jakožto dobráci ho pošlete … pod kytičky J Vlevo v táboře goblinů se pomocí žlutého krystalu teleportujte k dryádě a po konverzaci jí slibte pomoc s gobliny. Vraťte se zpět a projděte si celou lokaci. Dole na jihu narazíte na zmatence Ernesta, který jako jediný z NPC (nepočítám-li medvídě s vámi zůstane stále. Nevím ovšem, proč byste se s ním tahali … Vlevo narazíte na vchod do jeskyně a směrem na jih na Otrokářský tábor. Vydejte se nejdříve k otrokářům.

Okolí otrokářského doupěte

Prošmejděte celé okolí vstupu k otrokářům – narazíte na gobliny, krysodlaky a postavu v červené róbě – je to mág Relican, který (kromě toho, že vlastní elixír pro Brambla) je také finální úkol, pracujete-li pro Mocné. (Bližší v sekci o úkolech pro frakce) Vlezte k otrokářům, prolezte co se dá, zabijte co se dá a z šéfa otrokářů vymlaťte/vykecejte snový krystal pro Amira od Saladinů. Vrátíte-li se s krystalem k Amirovi, čeká vás závěrečná zkouška: máte-li v batohu nějaký kouzelný kámen (dva najdete v Přístavní čtvrti v jednom z domů, jeden vám prodá  Gomez, druhý je ukrytý na zemi vedle něj,  další má na prodej Weng Choi a perlu dostanete i od dryády), přenesete se k džinovi, který má pro vás volbu: buď podstoupíte závěrečnou zkoušku bojem, nebo pomocí mozku. Boj je nuda, odměnou vám bude nepříliš dobrý meč a drobný bonus k bojovým dovednostem. Lépe je odpovědět postupně na tři nepříliš složité hádanky (generují se náhodně z asi 10 možností) a odměna je mnohem lepší: +1 k Inteligenci a 10 bodíků do Řečnictví. Volba záleží na vás.

Zpět k otrokářům – uvnitř už vás nic nečeká, takže směle vyražte do krysodlačí jeskyně na východě lokace. Přes hnusáky se probijte až ke krystalu, který vás přenese do doupěte Aesmy – jedna (jeden) z dév. Po její likvidaci seberte kus kožešiny a můžete vyrazit za Quinnem – nic zvláštního vás už tady nepotká.

Od Quinna dostanete elixír, se kterým zaskočte za Enriquem – odměnou vám bude elixír, přidávající +1 ke Štěstí! To ale může počkat na později, teď se vraťte do Lago Del Rio Ebro a vydejte se do jeskyně za vodopádem. V ní krom několika pokladů a kvanta divokých voďanoj nic není, slouží jako „předpokoj“ Goblinímu táboru.

Protože jste slíbili dryádě, že zlikvidujete gobliny, moc se s nima nemažte a rovnou je všechny pozabíjejte Máte-li v oblibě obouruční styl, projděte dolním okrajem mapy na západ a vlezte do Tábora lovce odměn. Tam narazíte na Raylarka, se kterým když pokecáte, dostanete se (vyšší Řečnictví a Obchod!) k možnosti koupit jeho superkladivo proti goblinům. Taky ho můžete zabít (DOST tuhá bitka ), záleží na vás. Každopádně se projděte po táboře a v levém dolním rohu najdete další z pěti hledaných “cestovních” krystalů – tento přidává bodíky do bojových skillů. Každopádně se vraťte zpět ke goblinům a zlikvidujte celý jejich smradlavý stanový tábor. Nezapomeňte, že se dá vlézt i do jejich ubohých stanů! Inkvizitora Darshe v ohrádce si zatím nevšímejte a vlezte do jeskyně na severu. Uvnitř nejdřív pobijte uvítací výbor a pak se dejte doprava – narazíte na šamana Rakeba. Zabít! Pak se konečně vydejte do levé části jeskyně, kde vás čeká gobliní chán. Bitka je docela tuhá, zaměřte se nejdřív na šamany, pak lukostřelce a pak na samotného chána. Je to sice svině tuhá (navíc je to déva Tawrich , ale nakonec zdechne a vy se můžete věnovat zajímavější činnosti – průzkumu chánovy nory – naleznete celkem tři tajné oblasti a v nich několik beden – v jedné je kniha pro Weng Choie. Až budete mít splněno, vylezte ven, seberete Darshe a vydejte se do Barcelony. V jeskyni pod vodopádem na vás, máte-li s sebou Darshe, zaútočí banda goblinů v čele s několika šamany. Doporučuji zvolit boj, je za to víc expů. V Lago Del Rio Ebro skočte za dryádou a potěšte ji informací o ubohém skonu goblinů – za odměnu vám milá dryáda věnuje elixír, přidávající +1 ke Štěstí, a perlu.

Tip ke goblinům – je možné se s nimi spřáhnout a plnit úkoly pro Rakeba (a killnete-li předtím dryádu, i pro gobliního chána – bude chtít zlikvidovat Raylarka), ale jsou to veskrze hnusné úkoly typu „Dones mi oči a játra dřevorubce Felipeho“ atd., takže se hodí jen pro evil postavy A pozor – pokecáte-li s Raylarkem, goblini vás NEBUDOU mít rádi, ať už u nich pracujete, nebo ne …

V Barceloně dokončete rozdělané questy (žebráky, hlavního inkvizitora oblažte informací o skonu gobliního chána, dokončete – nemáte-li – questy pro frakce etc.), zkontrolujte deník, zda máte vše splněno a probrete paměť jestli jste byli všude (tajná lokace, Saladinové, sféra-past u Mocných etc), nakupte co je potřeba a je-li vše hotovo, můžete vyrazit do Montserratu (info a lokace se vám zpřístupní po dokončení finalního úkolu pro jednotlivé frakce).

Úkoly pro jednotlivé frakce

Templáři

Vaše kroky povedou k siru Auricovi ve zbrojnici templářů v Chrámové čtvrti. První úkol je jednoduchý – zlikvidovat zloděje BenitaPřístavu. Benita najdete v ulici vlevo dole, vybafne na vás bez dlouhého otálení sám Máte možnost ho ukecat nebo zabít – zvolíte-li likvidaci, získáte díky tomu, že si na vás povolá pomocníky, o něco více expů. Ať tak či tak, nakonec se ním nějak dohodněte a výsledek oznamte Auricovi. (Benito na vás vybafne vždy, nejen pokud plníte úkoly pro templáře). Auric je spokojen a pošle vás za šéfem templářů, lordem Javierem. Ten sídlí v barcelonské katedrále a (poté, co zaplatíte “dar” ve výši 1000 gp) jeho první úkol je jednoduchý – pomoci Estebanovi na křižovatce. To už byste měli mít za sebou, takže hned obdržíte další – najít ve stokách ztraceného rytíře. Pohoda, viz sekce o stokách – rytíř je na “ostrůvku” uprostřed Zlodějské kongregace a NEMÁ rád zloděje, takže doporučuji, chcete-li se přidat ke zlodějům, počkat s jeho osvobozováním až po splnění všech zlodějských úkolů. Stačí ho vyvést na povrch a je to. Odměnou vám budou body do bojových skillů.

Další úkol je poněkud komplikovanější – musíe si nechat u Eduarda vykovat svůj vlastní štít Lva. To obnáší trochu chození. Eduardo vám bude chtít nakukat, že aby mohl vyrobit štít, je třeba nejprve získat jeho ukradený meč. Máte-li slušné Řečnictví, je možno se s Eduardem domluvit, že vám za donesení meče zaplatí a nebo ho přesvědčit, ať nedělá vlny a maká, že vás jeho meč nezajímá …. Každopádně – jeho meč má žebrák (nějak se jmenuje, jenže nevím jak … snad Felgnash … jméno ale není důležité, protože … ), kterého najdete zhruba uprostřed Žebrácké síně na “ostrůvku” – vypadá ale jako krysodlak a není jinak označený, proto je třeba klikat na ostatní krysáky tak dlouho, až vám naskočí dialog – je to jediný krysák, se kterým můžete mluvit. Taky je můžete vybít, máte-li splněny úkoly po ně. Záleží na vás. Každopádně – z krysáka jde meč vykecat/koupit, záleží na Řečnictví/Obchodování. Občas ale (při nízkých hodnotách) je jediným východiskem boj, tak bacha – v okamžiku, kdy krysáka killnete, ostatní po vás půjdou …

S mečem v báglu se vraťe za Edou, leč ten bude zase prudit – tentokrát potřebuje zmagnetizované stříbro. To je v bedně v gobliní jeskyni ve Zjizvené strži a měli byste ho už mít. Každopádně v okamžiku, kdy mu dáte stříbro, dostanete (po záplavě samochavlných keců) štít. Nic moc, zvlášť pro střelce a obouruč bojovníky Nicméně máte ho a když tuto radostnou událost oznámíte lordu Javierovi, zajásá a dá vám poslední úkol – zlikvidovat otrokáře jižně od Lago Del Rio Ebro. Není to nic těžkého, takže chutě do díla. Po splnění tohoto úkolu se z vás stane templářský rytíř, dostanete titul “sir” před jméno, +1 k Výdrži, body do OČ a HP a úkol – zjistit, proč se nehlásí mniši z kláštera v Montserratu, kde je přechovávána další relikvie. Než se tam vydáte, ujistěte se, že máte vše hotovo. Není problém se (zatím) vrátit zpět a questy dokončit, ale nějak není důvod …

Mocní

Nejprve je třeba dostat se do La Calle Perdida, což obnáší hovor se signorem Leem a poté s Quinnem. Dostanete přívěsek, který vám odhalí (v JZ části Barcelonských bran) vstup do uličky. Uvnitř se domluvte s Cedricem Alsenem, že chcete patřit k Mocným. Dostanete za úkol získat temné dřevo na kouzelnou hůlku. Nic složitého – dojděte do ElBosque, pokecejte s dřevorucem Felipem, slibte mu pomoc, vyčistěte podzemí od nemrtváků a hotovo J

S dřevem naklusejte za Cedricem a máte na krku cestu k inkvizici. Musíte najít ve stokách Galilea a domluvit se s ním, kde získat ducha pro vaši hůlku. No problem – jak ke Galileovi je popsáno výše, při hovoru s ním mu povězte co a jak a dostanete možnost dojít si k němu domů (do Observatoře), kde najdete ducha v podstavci uprostřed. Nic složitého.

Poslední úkol je nasnadě – udělat pořádek s Relicanem. Ten postává u otrokářů a vy máte na výběr:jednou z možností je  killnout ho, dokončit tím úkoly a stát se Mocným (+1 k Inteligenci, HP a OČ zvýšeno, zvýšena damage působená elektřinou/ohněm/chladem). To je normální postup. Můžete se stát taky Temným Mocným a s Relicanem se spřáhnout. Následuje několik úkolů pro něj (dostat ho do La Calle Perdida, najít – v DaVinciho tajné komnatě – Kostěné žezlo, přesvědčit Quinna, aby se přidal k Temným Mocným), a poté se stanete (se stejnými bonusy jako normání Mocný) Temným Mocným. Záleží na vás.

Kvůli získání maximálního množství expů je možno přijmout první úkol od Mocných, vyčistit podzemí u Felipa a pak začít plnit úkoly pro jinou frakci – sice vám zůstane nesplněný úkol a dřevo v báglu, ale máte expy navíc za práci pro Felipeho a vyčištění podzemí!

Inkvizice

Nehrál jsem zatím za inkvizitora, pročež tuto sekci nechávám na Tobě, BIRDMANe

Birdman:Aye aye, Ceon!

Můj kočičí mutant povoláním lučištník/nekromant se k inkvizici dal v naději, že bude moci být velmi zlý, ale zas tak žhavé to není. Hlavně je třeba být pokrytec a odsuzovat magii, kde to jenom jde! Přijetí do Inkvizice vám zařídí Inkvizitor Raphael, kterého najdete hned na začátku podzemí Inkvizice. Resp. pošle vás pomoci inkvizitorovi Domingovi, který má za úkol očistit chrámovou čtvrť od zlých duchů – najdete ho přibližně uprostřed mapy, poblíž něj stojí čestná stráž a Inkvizitor vyřvává různá satanistická, pardon latinská hesla. Jeho úkol splníte velmi jednoduše – sežerete všechnu (téměř) modrou manu v levelu – jakmile vám blikne zápisníček, můžete mazat za ním (možná i něco dostanete). Pak alou za Raphaelem. Teď už mu stačí jenom zaplatit desátek – tisícovku zlatých pro lidské a lidsky vypadající, 1500 pro muťáky. S těžkým srdcem jsem vyplázl jeden a půl litru a bylo. A dostal jsem za úkol vytvořit si svatou hůl inkvizitora. Temnodřevo potřebné na výrobu má dřevorubec Felipe, stačí vyčistit podzemí pod jeho chatou od zombic a dřevorubec dřevo vydá.  S dřevem se vrátíte k Rafaelovi (kde je sakra Donatelo a Michelangelo a proč jsou ti dva želváci, co v LH jsou, maskovaní za lidi? :o( a ten si vyžádá ještě svatou relikvii – vlas svatého – takže naklusat k rytířům do katedrály a v jejím podzemí si vlas vzít. Rafael vás následně pošle za Velkoinkvizitorem, který se projeví jako zručná manufaktura o jednom zaměstnanci a udělá vám vytouženou hůlku. Vida, vítejte v inkvizici! Nastává čas na bojový úkol – ve stokách pobíhají Postižení, kteří se Rafaelovi nelíbí. Ano, jsou to žebráci krysodlaci. Úkol vyřešit je je možný dvěma způsoby – buď jim pomoct a předat jim od Quinna lektvar proti lykantropii (na ten je třeba chumáč kožešiny hlavního krysodlaka z okolí otrokářského doupěte) (aspoň možná to bude stačit :)), anebo je jednoduše vyvraždit. Po kompletním zmasakrování podzemí (zloději sice blekotali, že spolupracují s inkvizicí, ale jedno z přikázání zní „nepokradeš, pokud nejsi Birdman“, a tak padli všichni) vyrazil hrdina inkvizice zpět a nahlásil velitelstvu, že je všecko v cajku a že krysouni už problémy dělat nebudou, jelikož do nich už Satan píchá tupýma vidlema. Po zasloužené pochvale je třeba vyrazit do tábora goblinů a zachránit od tamtud inkvizitora Darshe, pokud tak již nebylo vykonáno. Po degoblinizaci širého okolí a záchraně Darshe už zbyl jenom jeden bojový úkol: objevit La Calle Perdida... Zde nastalo morální dilema, neboť hrdina již věděl, kde a jak se tam dostat (potom, co Leonardo napráskal Quinna, vykecal si inkviziční kocouromutant od bylinkáře amulet na vstup ke kouzelníkům), ale prásknout, nebo zalhat, že je to výmysl? Spravedlnost zvítězila, hnusní kacíři byli napráskáni a následně inkvizicí vyvražděni. A hrdina inkvizice to dostal i oficiálně :) Jenomže pak dostal befél, že místo válení se na vavřínech a svádění jeptišek je třeba naklusat do Montserratu a zabezpečit nějakou tu relikvii. A tak tedy hurá. Naštěstí o tom už nic psát nemusí, jelikož to už udělal Ceon. Kočičíma drápama se stejně blbě píše, i když luk se s nimi dá překvapivě dobře natahovat.

 

Montserrat - nádvoří

Objevíte se kousek od teleportačního šutru jižně od kláštera. Po cestě potkáte spoustu hnusáků, dvě nezajímavé jeskyně, na S pak zavřený východ ven a zapastěný vstup do kláštera. Vstupte.

Montseratské katakomby

Nic zvláštního – probijte se přes hnusáky a pár pastí do dalšího podzemí, kterým jsou

Montserratské kasematy

Totéž, co o patro výše – eliminovat hnusáky a dojít na konec – tam vás čeká polomrtvý bratr Montgomerie. Popovídejte si s ním a slibte mu pomoc. Poté se vám otevřou dveře ven. Nemeškejte a zamiřte k teleportačnímu krystalu, vaším dalším cílem jsou

Planiny

Nic zvláštního až na zděšeného inkvizitora Diega, který po vás chce, abyste mu pomohli rozprášit temné inkvizitory při jejich temném rituálu. Souhlaste a jděte po cestě na sever. U temného magického kruhu najdete čtyři temné jelimany, jejichž temná likvidace je velmi jednoduchá. Po cestě ještě potkáte tři “vymahače”, kteří se s vámi “dají do řeči” (pokud jste si od Shylocka půjčili peníze a nezaplatili, mají navíc vymahači důvod po vás jít Zbavte se jich jak uznáte za vhodné a pak si projděte temný zbytek Planin. Krom vybuchujících “květin” a obchodníka (pochopitelně temného, jak jinak ) na nic zajímavého či dokonce temného nenarazíte. Když se tak vypořádáte s touto poněkud temnou lokací, severním okrajem mapy se vydejte dál, čekají vás

Pyreneje

Nejdřív se vydejte vlevo, v půlce mapy narazíte na jeskyni, kde sice nic moc není, ale je škoda to tam nevyhladit Venku pak zjistíte, že brána je zavřená a vy musíte jinudy. Cesta vede přes zlobří jeskyně vpravo a těsně před východem se dostanete k další dévě (dévovi) – Aka Manah se ale dá vcelku pohodlně ukecat, takže boji je možné se vyhnout. Vylezte ven do druhé části Pyrenejí (Aka Manah byl nejspíš něco jako francouzský celník a zlobří jeskyně španělsko – francouzská celnice ) a přes záplavu kamenných titánů se probijte na sever – před vámi je Francie, konkrétně vesnice

Montaillou

Montaillou je poslední místo, kde si užijete nějaké ty questíky, takže neváhejte a dejte se do toho! Pokecejte s hlídkou a dejte se na sever. Narazíte na schody a za nimi na kopci na Lea s rozbitým létajícím strojem. Promluvte si s ním (hlavně o Nostradamovi!) a slibte mu pomoc. Sejděte teď dolů (vesnici ještě na okamžik vynechte) a vstupte do chýše na jihu. Váš duch vás upozorní, kdo vás vevnitř čeká. S devou jménem La Roqua POŘÁDNĚ pokecejte, vypejte se na všechno možné (hlavně na Nostradama, o kterém vám řekl Leo!) a i když to budete hrát za inkvizitora, ještě ji nezabíjejte (já ji ostatně nezabil nikdy, byla mi sympatická …) Budete ji totiž ještě pokračovat – rozhovor s Nostradamem a poté s ní je totiž klíčový pro možnost ukecat finálního bosse! Tak si to rozmyslete …

Vylezte z chýše (s devou můžete i obchodovat …) a dejte se na západ. U mostu vás potká malý chlapec, který chce, abyste pomohli tatínkovi. Tož … co už, žeano, přece nenecháte tátu sežrat vlky Pokecejte s zachráněnou vlčí večeří a pak už se konečně vydejte do vesnice.

Uvnitř se projděte po náměstí a shlédněte rozhovor uprchlice se starostou. S ženou si pokecejte a slibte jí pomoc, pak zaskočte za starostou. Po delším rozhovoru přijměte jeho úkol a skočte do hospody. Tam pokecejte s obchodníkem a s hostinským a pak se dole navečeřte s inkvizitorem. Po odchodu z hospody se s vámi dají do řeči tři katarové, dle nátury je pozabíjejte/ukecejte a zajděte na “molo”. Popovídejte si s Luciem a přesvěčte ho, aby vás pustil k bratru Michelovi. Toho se vyptejte na Nostradama a na kryptu.

Teď se vydejte na S za vesnici na hřbitov a po hovoru s duchem mrtvého zakladatele hostince se od něj dozvíte heslo (kvůli tomu pokec s hostinským a večeře s inkvizitorem) Kousek od hřbitova je obchodník, který má mít daVinciho amulet. Leč ouha – nemá jej Guillame, má ho šéfinkvizitor v kostele. Šperk z inkvizitora můžete  vykecat, eventuelně ho ukrást z truhly a pro inkvizitora můžete splnit drobné úkoly (já osobně starostu neudal a ani o devě jsem mu nic neřekl Se šperkem skočte za Leem a pak vás čeká ještě SV mapy (SZ ještě na chvíli nechte být Tam najdete jednak mluvící hlavu (a jelikož znáte heslo, můžete vstoupit a sebrat poklad) a na úplném SV najdete … mluvící kuře, po kterém pátral starosta. Odveďte ho (bacha na vlky!) na J za devou a pak si od starosty vyberte odměnu (a můžete ho teď napráskat inkvizitorovi J) U starosty můžete také nakupovat.

To je v Montaillou vše, podíváme se do

Toulose

Tady se nabízí mnoho různých řešení podle nátury/schopností postavy. Já pokecal se šéfem titánů a s Rheou, přijal quest, pokecal se zlobry u ohně a se zbytkem zajatců, vrátil se do Montaillou, popovídal si s Luciem, přijal jeho quest a vybil titány v Toulose Je jen na vás, jakou cestu zvolíte, není tady žádný problém. Na konci každopádně nezapomeňte oznámit zbytku lidí, že jsou svobodní a s jejich vůdcem pak promluvit v Montaillou na náměstí.

Teď můžete zaskočit na SZ mapy v Montaillou a dát se do řeči s dévou (to ona požírala zajatce v Toulose!) Je nutno mít u sebe Prorokův amulet od AmiraBarcelony, nebo o devě pokecejte s “hodnou” devou La Roquaou, která vás navede na místo, kde získáte podobný prsten. Bez těchto věcí totiž tu mrchu nahoře neporazíte. Ale můžete ji ukecat, aby zdrhla a máte (skoro) stejné expy. Seberte klíč a v jeskyni si můžete oživit jednoho elektrogolema jakožto průvodce. To je celé, následuje

Nostradamus

Tady už to začíná být jednotvárné – projdete úvodní lokaci (úplně vpavo dole je třetí zelený cestovní krystal, upraví vám o +1 další odvětví magie), doupě zlobřího Klanu Ruky (s několika přilehlými jeskyněmi), spojovací lokaci, doupě Klanu Lebky (i tady je několik jeskyněk) a pak už vás čeká samotná Nostradamova jeskyně. Shlédněte animaci, sejměte tři asasíny (docela tuhý boj, ale vězte, bude mnohem hůř!!!) a pak Nostradama důkladně vyzpovídejte. Hlavně si popovídejte na téma Zrádce, odplaty atd (důležité především pro ty, kteří chtějí hlavního hnusa ukecat) Po ukončení hovoru pro vás hodný strýček Nostřík udělá portálek a vy se rázem ocitnete v kostele v Montaillou (je divné, že to není divné inkvizici, že se tam jen tak pro nic za nic producírujete Běžte si pokecat s La Roquou o jejím “světlém” protivníkovi a o možnosti, že se mohl také změnit – na rozdíl od ní směrem k temnu. Víc se tady už dít nebude, čeká vás

Krypta Krvavého kopí

Upozorňuji předem – než získáte kopí, splňte VŠE, co vám ještě chybí – v Montaillou, v Barceloně … jakmile vezmete Kopí do báglu, není cesty zpět … a jen pro vaši informaci – vstupem do Krypty končí v této hře prvek “questy” a pokračuje už pouze prvek “záplava potvor – lvl up – kvatna hnusáků – lvl up …”) Škoda …

Kryptě samotné toho na popis a návod také mnoho není – pokecáte s duchy templářů, záhy zjistíte, že první Kopí je falešné, probijete se do druhého patra, tady potkáte Johanku z Arcu, vše vybijete, otevřete si cestu dál a tak budete pokračovat (s občasnými zákysy typu “nevím, jak dál … aha! Musím vybílit tuhletu hrobku plnou nemrtvého odpadu a najdu táhlo, které mi otevře cestu zpět …”) a nakonec po asi tak 10 lvl upech a pozabíjení tak zhruba tisíce nemrtvých dorazíte k místě, kde svedete boj s někaým trapným šéfem asasínů a konečně to zatracené Kopí získáte. Portálem vylezte ven – ocitnete se v

Montaillou po invazi

Nic překvapivého – všude je plno šmejdských anglánů. Máte-li zájem, prolezte celou mapu a eliminujte je, portál dál je na SV v místě, kde přistál signor Leo.

Barcelona po invazi

Probijte se Chrámovou čtvrtí a Branami (kovář Eduardo, stejně jako Weng Choi má oteřeno!) až na Křižovatku – čeká vás tady celý anglický tábor, uprostřed něj pak portál do Anglie.

Anglie – svatyně druidů

Na nádvoří nic extra, uvnitř v prvním patře se k vám může přidat anglický templář, dále se přes několik pater probijte až k hlavnímu druidovi, kterého po kratším hovoru sejměte. Kousek od něj je čtvrtý zelený cestovní portál, přidávající opět +1 k další magické větvi. Portál vás teď posune do pouště.

Poušť před Alamutem poprvé

Nuda pokračuje. K mání je obchodník (poslední ve hře!), cvoci vyvolávající déšť (za expy je můžete naučit “rituál” a oni pak půjdou po několika asasínech na SV mapy, nebo je můžete zabít – jak je ctěná libost) a záplava škorpionů. Hnus!!! SV částí vlezte do další pouště.

 

Poušť před Alamutem podruhé

Škorpioni, vrak lodi s několika nemrtvými, škorpioni, rytíř Saladinů k pronájmu, škorpioni … východ z lokace je na SV. Na V je poslední, pátý zelený cestovní krystal, přidávající bodíky ke zlodějským dovednostem.

Alamut – nádvoří

Drak. Nuda. Draka můžete zabít nebo ukecat. To je vše.

Alamut

Tak – a tady jsem se svou melee postavou skončil – je třeba proběhnout mezi asasíny – lučištníky vlevo i vpravo až na konec a oteřít si cestu dále … to se mi prostě nepovedlo, má postava s netrénovaným Uhýbáním a mizerným Plížením neměla jakožto neschopná střelby šanci … Se svou druhou postavou jsem uprostřed Krypty a dojedu to kdovíkdy … Takže se tímto okamžikem loučím a předávám vládu nad závěrem Lionheartu slovutnému BIRDMANovi, který vás koneckonců obšťastňoval množstvím informací v celém návodu. Bye.

 

BIRDMAN:Buhaha muhaha, neschopní asasínové neměli nejmenší naději proti dokonalému lučištníkovi, dr. Inkvizitorovi Sirovi Vilemiauovi Catovi! Tedy...  S luky na 150, mířením na maximu a opatrným vylákáváním jednoho za druhým pan Cat chcípal jenom občas. S vydatným aplikováním ochranné magie a sem tam vyvoláním zomboše na odlákání pozornosti...

Pevnost je kromě bojů brnkačka. Sem tam třeba něco zmáčknout, v kanálu, kde na vás vyteče kyselina, je třeba chvíli přežít, nebo se schovat, než proteče kolem. U dračích hlav, která vás vypálí, pokud před ně vlezete, je třeba situaci řešit nalezením dračího zubu, s kterým stačí na hlavu kliknout a deaktivovat ji tak.

A finalficht? Dědek chvíli blekotá (jde i ukecat), po intervenci dobývací tanku vzor Leonardo se pak změní na velkého šupináče a jde po vás. V klecích vedle vás jsou zamčení Galileo a Leo, kteří kouzlí a vesměs brzy chcípnou, šupináč si přivolává spoustu všlijakých potvor. Vyvraždit draka je docela problém, leč s lukem, spoustou láhviček a kouzel a především kosením nebezpečných potvor, které přivolává, se to nakonec podaří. A konec.

Lionheart je velice smutný příklad toho, jak se dá podělat velmi dobrá hra :(. Do první poloviny patří v některých ohledech mezi nejlepší RPG co znám, byť má své chyby, ale pak jde do... Ale co, můžete si vyexportovat postavičku a začít zase od začátku za jinou frakci! Do boje!

 

 

Návod pro vás sepsal MightyCeon a přináší vám ho Birdman :)

Podepsat se do návštěvní knihy