About me...
























ShadowRun

Fantasy Run

Shadowrun obsahuje dokonalý herní systém, ale ne každému se líbí jeho mixovaný styl magie a techniky. Především u nás se hraje především Dračí doupě. Pro Fantasy maniaky tady mám pravidla pro převedení Shadowrunerských pravidel do Fantasy prostředí.

Vytváření postavy

Používá se jenom bodový systém. Dovednosti se mění takto:

Ruší se střelné zbraně a kanóny, metací zbraně se rozdělují na luky a kuše, boj se zbraní se rozděluje na krátké ostří (dýky, nože), dlouhá ostří (meče, šavle), sekery, hole, kyje, cepy/biče. Rozdělené dovednosti jsou v pavouku na stejném místě jako dovčednosti, ze kterých vyšly, mezi sebou jsou vzdáleny o jeden puntík. Koncentrace a specializace bojových dovedností jsou podtypy zbraní (krátký meč, dlouhý meč, katana...).

Ruší se elektronika, počítače, počítačová teorie, kybernologie a všechny dopravní prostředky s vyjímkou plachetnic. Přidává se schopnost jízda na koni. Ta je vzdálená o dva bodíky od rychlosti.

Veškeré výhody/nevýhody, které se týkají techniky (simsense, vehicle empathy), vypusťte.

Protože ve fantasy prostředí jsou metalidé mnohem častější, cena metalidí se snižuje na polovinu (běžný typ tedy 5 bodů). Metalidé nejsou goblinizovaní, jsou to prestě rasy, které žijí ve světě od nepaměti, případné děti mezi jednotlivými rasami budou dědit něco od obou rodičů.

A teď věc, která se některým lidem určitě nebude líbit. VEŠKERÁ CENA magie a magických výhod (talent, resistance) se zdvojnásobují. Plný kouzelník tedy stojí 40 bodů, adept 30, minoritní adepti 10. Kouzelníci mají 30 silových pointů, které je možné dokupovat/prodávat za cenu jeden budovací bod=jeden silový bod.

Než na mě mágusové pustí fajrból, vysvětlím, proč jsem to udělal takto. Magie je v shadowrunu silná, velice silná, a se stávajícím systémem ji není možné nijak účinně omezit. Zdvojnásobení odlivu, jak je navrženo v základních pravidlech, je sice hezké, ale potom je magie příliš znevýhodněná.

Magie je sice mocná ve všech systémech, ale v Shadowrunu má už začínající mág nesmírnou moc. V originálním runu je všeschopnost mágů omezená jejich užitečností, protože ostatní postavy mají další možnosti, které jsou mágovi víceméně nepřístupné. Tím myslím kyberwér, deckery a riggery, kteří jsou sice mnohem slabší než mágové, ale zase mají vlastní pole působnosti. Ve fantasy se vyskytnou mágové a ostatní, kteří jsou silně znevýhodnění. Proto ta velká cena, začínající mág bude mít prostě menší fyzické atributy a dovednosti, takže se alespoň trochu vyrovnávají postavy.

Kouzla - ruší se ty, které mají vliv na techniku. Kouzlo zvýšení iniciativy může přidávat maximálně 2 kostky iniciativy.

Brnění - ruší se balistická část, počítá se jenom s protinárazovým brněním.

Peníze se mění takto (to je jenom návrh, klidně si udělejte vlastní měnu):

1 měďák=1 nuyen
1 stříbrňák=10 měďáků=10 nuyenů
1 zlaťák=10 stříbrňáků=100 nuyenů
1 rubín=10 zlaťáků=1000 nuyenů
1 diamant=10 rubínů=10000 nuyenů

Co se týče vlatnního prostředí hry, to už nechávám na vás.