About me...
























ShadowRun

FOR ALL YE POOR GAMEMASTERS IN DA WERLD


Příručka pro gamemástery only, všichni no-gamemasters zmiznout!

Gamemástři, máte to těžký, takže se klidně ptejte na cokoli co vás zrovna trápí. Tady najdete pár nápadů, jak vydupat s drzými hráči, podrobnější popis NPC, který by hráči neměli vidět, nějaký infa, pár pomocnejch tabulek a tak nějak.

Úprava pravidel

Doporučuju tyhle úpravy:

Postavy vytvářené bodovým systémem, je o něco lepší.

Pokud nepoužíváte kompletní pravidla trojky, tak používejte alespoň úpravu iniciativy:

Iniciativa se nahází normálně. Postava s nejvyšší iniciativou (nebo s vyšší reakcí, pokud jsou dvě takové) jede první, po skončení kola si iniciativu sníží o deset. Pak jede další postava a tak dále, ale finta je v tom, že DRUHOU a každou další akci mají postavy s vysokou iniciativou až po tom, co se pohnou všichni! Příklad: J má 21, T 17 a P 7. Nejdřív jede J, sníží si init na 11. Pak jede T, po skončení akce se sníží na 7. Pak jede P, J, T a nakonec ještě jednou J. Jasný?
Takhle mají postavy bez brutálně vylepšených reflexů šanci aspoň si škrtnout. Jediné problémy, které to způsobí, jsou akce, které nezpůsobují hráči (tj podle dřívějších pravidel se poplach spustí ve fázi 20...). Jelikož pravidla 3 nevlastním, nevím jak je to tam řešené, což je na houby. No, zkusím to vyčmuchat, zatím operuju podle věcí, které jsem vyčuchal na netu.

Fyzadi - další bod na fyzadské schopnosti stojí 20 karmy. Jinak Iniciace (grimoár, grimoár!) je taky možná, fyzad dokáže velice dobře využít centering (soustředění), pokud je schopný astrálů, tak využije i přístup do metaplánů, maskování aury atd...

Pravidlo čtverky - BlackJackovo pravidlo, opravdu výbornej nápad. Pro VŠECHNY kontrastní testy používejte jako základní číslo 4, ne schopnost protivníka. Ten kdo má vyšší schopnosti má stejnaky větší šanci na vítězství, ale tak má ten chudáček na druhé straně alespoň minimální šanci.

Pokud máte ve skupině více než jednoho potenciálního GM, střídejte se.U nás to děláme tak, že i mástři mají vlastní postavu (postavy) a s těmi hrají, když nejsou mástři. Když jsou mástři, tak se občas využívají jako NPC (tady je třeba ale hlídat, aby náhodou nedošlo k zázračnému obohacení postavy gamemastera. Po skončení runu se každý runner rozhodne, jak se mu běh líbil a podle toho ohodnotí mástra 1 až pěti (no, jelikož mě moji hráči obvinili, že jim nic nedávám, znásobil jsem běžné odměny dvěma, takže oni mi teď dávají až 10. Teda, zatím mi skoro vždycky dají deset a mají poznámky o tom, že patřím k Rodu Uchylus Maximus a ne Homo Sapiens). Výsledek se zprůměruje a mástr dostane tolik karmy, jaký je výsledek. Můýe ho využít na vylešení některé ze svých postav, nebo to může strčit celé do týmového půlu.

Jak na hráče

Pokud si vaši hráči myslí, že jsou nesmrtelní, vyveďte je z omylu. Není třeba je schválně zabíjet, to se nemá, ale co takhle vážné zranění? Nebo zásah pancerfaustem do toho "nezničitelného" auta?

Jestli máte hráče blbce, tedy typy, který po všem střílí, nosí sebou zásadně raketomet a kašlou na nějaké skryté přiblížení - dejte jim pořádnou opozici (nejlíp magickou). nebo je pošlete na čistě informační run.

Dávejte jim málo karmy a peněz. Pět až deset bodů karmy a nějakých dvacet až padesát tisíc na osobu je až moc, pochopitelně záleží na runu. Mástery, kteřá dávají hráčům za run dvacet karmy a kolem sto dvěstě tisíc nechápu. Pak musí mít každý sqatr reflexy trojku, jinak si ani neškrtne a postavy mají (značně mylný) dojem, že jsou neporazitelní bohové.

Pokud máte v bandě nějakého zmrda kouzelníka, který všechno kolem peče, pošlete na něj taky kouzelníka, který mu zaútočí na zámky (určitě nějaké má). Nebo na kouzelníka pošlete grupu pankerů nafetovaných některou probuzenou drogou (sníží zasažitelnost aury a tím pádem kouzelníček moc nenakouzlí).

Používejte občas nějaké speciální vybavení (jenom u NPC, dát nějakému masakristovi automatickou brkovnici s přilepovacími granáty nebo blizzardy je pěkně o ničem - vím to z vlastní zkušenosti). Nebo dejte nemagické postavě kouzlo (jeho brácha je kouzelník, tak mu udělal zámek s pancířem a dal ho bráchovi. Nebo spíš quicknuté neboli urychlené kouzlo, ale na to potřebujete grimoár.)

Hlídejte si vybavení, kouzla, cajbrwér a hlavně zbraně, které si hráči odněkud donesou (udělají, stáhnou z internetu). I některé originální věci, se kterým apřišla FASA jsou nechutný a dokážou pořádně vykopat hru do prdele. Třeba Dikotkokot (je sice skoor nesehnatelný, ale jak jsem si všiml, má ho nechutná spousta lidí a na mou otázku, kde ho sehnali, jenom krčí rameny a říkají, že ho normálně koupili. To samé jestli né víc platí pro squirty a DMSO.

Pokud nevíte o čem točím tak to jsou věci z shadowtechu. Dikote je extrémně tvrdá a drahá látka, která se dá aplikovat na jakoukoliv zbraň a zvýšit tak o jeden level její účinost. Když mi bylo řečeno, že postava pracně sehnaný dikote aplikuje na ještě pracněji sehnané titanové kulky (naštěstí jich měl jenom padesát) a získal tak kulky s hodnocením V schopné prostřelit jakékoliv brnění... A trol mávající sekerou s celkovou útočnou silou 18S mě taky děsně potěšil...

Squirt je zbraň, která vystřeluje DMSO, chemický nosič, který je udělaný tak, aby pronikl jakýmkoliv brněním (kromě speciálně upravených), kožními póry a doručil do těla totálně smrtelný toxin. Další nechutná hračka.

Dejte si pozor na informace stáhnuté z internetu a tedy určitě v angličtině.Hodnocení účinnosti se v ENGLISH trochu liší od češtiny ...v češtině jde řada L M V S a v angličtině L M S a D. Takže poměrně malá pistole nemá hodnocení S jako smrtelná, jak se vám snaží nakecat runer, který si ji našel na internetu, ale S jako Severe neboli Vážná. Ale občas se vyskytnou zbraně opravdu masakrujícího kalibru, úplně nesmyslné. Patří mezi ně třeba Koalovy zbraně a konverze zbraní z Cyberpunku. Můžete správně namítnout, že i já tady takové věci mám, ale já zase odpovím, že jejich sehnatelnost je tk vysoká, že je téměř nemožné se k nim dostat normálním způsobem. A tohle si musíte ohlídat sami.

Hrajte. Ne jenom na sucho vyprávějte. Hrajte předvádějte, dělejte ksichty, snažte se hráče strhnout.

Hlídejte si realitu, tím myslím realitu hry. Ano, troll v pancéřovém vojenském brnění s přilepeným minometem na zádech a rotačákem přes rameno vypada sexy, ale ať se objeví prakticky kdekoli ve městě, nastane panika a na místo nepřikvačí hvězdičky s brokovnicí a neprustřelnou vestou, ale útočný tým SWAT vybavený nejlepší technikou ( a taky skupinou policejních piškožroutů=mágusů) a udělá s trolem krátký proces. To samé, když se někdo snaží lítat na nákupu hromovým ptákem, případně si jel zazávodit s City Masterem.

NPC postavy - background - foreground

Birdman

Birdman je Birdman. Trochu vyšinuté individuum věku necelých třicet,kterého kromě destrukčne devastačních mašin zajímají především všeliký mechanické a elektronické přístroječky a mechanismečky. Je velkej skoro metr devadesát, poměrně dost do šířky a tak trochu v poslední době zápasí se sádlem. Nosí delší vlasy neutrální (špinavě blond) bravy, černou bradku, a nikdo neví (ani on sám :-) jakou barvu mají jeho oči. No mají modrou, našel si to na účtu od kliniky. Nosí neustále černé zrcadlové brýle. A černý plášť s obrovským množstvím kapes(v kterých pochopitelně je spousta zajímavých užitečností).

Žije v domě (bývalé skladiště) na pokraji Seattlu, který má vybavený všelijakými možnými nesmysly, soupravami a tak. Kromě brutálního bezpečnostního systému (miniguny všude) se v okolí potuluje banda Rudejch Držek, což je místní kmen, kerej zajišťuje docela slušnou ochranu. Ve střešním Droun systému  sedí okolo pěti sond, různě vyzbrojenejch a upravenejch. Po zahradě krouží jeden automaickej tank. Birdman není paranoidní, on ví, že jsou lidi, co by si rádi prohlídli jeho drůbky.

Jediný útok, který by snad mohl uspět je magický, i když by to bylo slušně obtížné. Všechny zbraňové systémy totiž obshují nejlepší detektory. Kombinace optických a ultrazvukovývh senzorů zajišťuje, že i neviditelný kouzlomrsk by byl objeven, pokud by neměl šílený štěstí a neplazil se třebas v dešti. Bezpečnostní systém je totiž zdrátovaný tak, že jakmile takhle objeví neviditelného mága, změní ho na milion magických koucíčků...Stejně tak má zabudovaný antimagický systém na elementály (sprchy a pod). Astrální průzkum je defakto nemožný, protože barák je hustě obrostlý břečťanem, tam, kde je živá stěna nemožná, jsou desky s FAT bakteriemi... No a teď momentálně uvažuje, že by DD4 povolil nové domácí zvířátko. Asi tak dvacet pekelných psů...

Tohle říkam jen pro případ, že by se nějakému magorovi vyklubala v mozečku velikosti čajový lžičky myšlenka přepadnout to tam a vybílit. Pokud by byli runeři dost dobrý, aby zjistili, kde dům přesně je, byli by určitě dost dobrý na to, aby zjistili, jak přibližně bezpečnostní systém funguje. Podobné Birdman montoval dříve (tak dva roky) na domečky několika velkých zvířátek. O bezpečnostních systémech ví skoro všechno, teď pracuje jako neoficiální poradce velké nejmenované korporace (proto na runy moc nechodí. Tvrdí, že už to dělá jenom pro zábavu, ale díky korporačním stykům má spoustu peněz a hlavně má strach, že by při moc velké ilegální aktivitě o kontakty přišel) a jeho návrhy šíleně paranoidních a provázaných bezpečnostních systémů jsou u paranoidních boháčů  oblíbené. No a pro sebe si pochopitelně nechal spoustu bezpečných hraček.

Birdman je známej tím že nenávidí všechno a všechny a rýpe do každého. Řídí se filozofií že 99,99 procent lidí jsou trotli a debili a je s nima tak jednat. Ale pokud pozná někoho víc, zůstane už jenom u (celkem přátelského) rýpání. Nemá rád dvě věci . Kouzelníky (jakžtkž je toleruje a s některýma se dokonce   "kamarádí") a draky. Nesnáší draky. Nenávídí draky. Zabil by všechny draky kdyby věděl jak na to. Pokud by byla třeba jenom drobná šance, že se mu podaří relativně bez velkého rizika pořádně uškodit nějakému drakovi, udělá to. Obzvláště Lofwyrovi, kterého nenávidí až do hrobu. Má dalo by se říct patologický pocit vzteku a bezmoci proti drakům, od té doby kdy ho firma (byla zlikvidována do posledního yenu) ve vlastnictví draka Lofwyra využila jako pokusného králíka.

Posledního půl roku - rok je na odpočinku. Má velmi dobré vztahy z vládou (a hlavně tajnou službou) UCAS. Co se týče těch "kamarádů" je to hlavně několik větších korporací a místní pobočka Yakuzy. Runy už v podstatě nedělá, hraje si se svými hračkami a baví se řízením svého shadowrunerského uzlu. (A potají navrhuje bezpečnostní systémy, které prodává korporacím a pak se strašně směje, když vidí, jak na nich runeři shořeli. Defakto už přešel na druhou stranu barikády, ale to jen tak někdo neví. )

Pokud ho budou chtít runeři zkontaktovat, nejlepší způsob je přes uzel. Ale trvá i několik dní, než jim odpoví (mailu moc). Na jednoduché otázky odpovídá docela rád (rád se považuje za někoho, kdo dává "mladé" generaci šanci přežít zítřek. Pokud by ho chtěli zkontaktovat na přímejší bázi, nejlepší jsou okolní rokáče a bary, kde se prodává východoevrpopský likér (podle některých lék) Fernet. Birdman je vášnivým vyznavačem piva (hlavně českého) a Fernetu. Osoby které by ho mohly znát, a případně dát možnost kontaktovat, mohou být lidé z tajné policie, pouliční doktoři a kybertechnici.

Birdmana nebývá snadné přesvědčit, aby zvedl svůj lenivý zadek. Kvůli imidži si nem.ůže dovolit lítat venku jenom tak. Je zásadně noční pták (alergie na slunce) a spát chodí tak kolem sedmé osmé ráno.

Šance na přesvědčení jsou následující: udělejte test charismy (nebo vyjednávání) postavy, která vyjednává se základem deset. Modifikátory:

-2 pokud je vyjednávačka žena nebo elfka s charismou alespoň 4
-2 pokud ta daná slečna/paní naznačuje, že by mohla dodat "osobní" prémii
+90 pokud je na "správné" straně runu drak
-2 pokud je drak cíl, nebo ho cíl poškodí
-2 platba v penězích je opravdu velice velice vysoká
-2 postavy v týmu jsou začátečníci, nemají více než dvacet celkové karmy na osobu
-2 jsou do toho zapleteny nějaké zajímavé hračky
-1 je potřeba vymyslet nějakou novou tehnickou šílenost
-1 v týmu není kouzelník (Birdman si dokáže spoustu věcí ověřit)

jeden až tři úspěch - birdman možná poradí, s jednoduššími věcmi možná i píchnečtyři úspěchy - pomůže

Teď ale ještě hoďte (GM) kostkou. Pokud padne jednička, nemůže, vymluví se. Pokud dvojka, tak nemá čas hned. A pokud jde o útok na nějaké dobře zabezpečené místo (barák boháče...) je docela možné, že tam Birdman dělal obranu a to prostě nemůže. Další test kostkou by měl být, záleží na gamemasterovi.

Platba: Většinou mu nejde o peníze. Když už jde o fyzické věci, má mnohem větší zájem o různé hračky atd... Může po runnerech chtít, ať mu splní nějaký bláznivý nápad nebo ptákovinu která ho právě napadla (pochopitelně záleží na tom, co po něm chcou).

Atributy: Tělo 7, rychlost 8, síla 6, inteligence 8, charisma 5, síla vůle 6, reakce 12, iniciativa 12+3k6 (zrychlené reflexy)

Dovednosti: střelné zbraně 7, kungfu 6, se zbraní 5,motorky jednostopé 5, decking (specializace) 9, počítače 7, elektronika 6, ektronika KO 7. plus pár dalších drobnějších

Kyberwér: rozšířený head computer, všechny možn detekční a nakrávací přístroje, zrychlené reflexy, skillsoftový systém na 6 (má softy prakticky na všechno a spoustu jich má nahraných v rozčířené paměti - KO vozidel, zbraní, návrhy kyberwéru....)

výbava: kromě teminátorského pláště a Ceramskinu 2 u sebe nosí ze zbraní hlavně DESERT EAGLE pistoli a univerzální upravenou brkovnici na speciální střelivo (blizzardy....) má doma rozsáhlou zbírku, takže si mlůže vybírat.
Jako jeho společník ho často doprovází DD4 neboli ten prašivý elektrický krokodýl.

Co se týče matrixu, používá speciálně upravený cyberdeck, se základem na excalibur pro beta (pochopitelně čorovaný). Persona 14. Hodnocení programů je na velmi vysoké úrovni (okolo 6 plus záloha 3 např pro zbraňový systém). V matrixu používá Birdman ikonu velkého chromového terminátora,  většinou s rotačním kulometem hodnocení 8 přes rameno.

DD4

DD je čtvrtý a konečně funkční pokus. Destrukční devastátor 4 řečený Pepa je kybernetické zvířátko ve tvaru přibližně stegosaura, ale bez placek. Váží skoro tři metráky. Jeho počítačový systém používá speciální verzi skoro-AI (šlohnuté z Renraku, stálo to nějaký ten nový dek a cajbrwér po setkání s černým ledem.), takže Pepa je defakto inteligentní, i když ve značně omezené šabloně. Úpravy jeho algorithmu je jedna z Birdmanových zábav. Pepa opravdu choval domácí zvířata (může si připojit na externí manipulátory, i když jestli na to opravdu přišel sám je ve hvězdách.
Pepa poslouchá Birdmana až za hrob. Je naplněný výzbrojí, sám má aktivní plamenomet, dva Ingramy v hubě a to nemluvíme o mimořádně ostrých zubech.

doktor Teddy

Teddy je kouzelník a jako takový sux. Je to povahou totální flegmoš, který předstírá okazalý nezájem o všechno kolem sebe. Zásadně chodí čistě oblečený, v neprůstřelném šedém saku, je vždy upravený jako ze škatulky a nikdy ho nikdo neslyšel říct neslušné slovo. Je elf (i když někteří rádobyelfi vypadjí elfovitěji než on). Absolvoval Masachussetský Institut Technologie a Magie, nějakou dobu tam i učil. V Settlu je někdy od roku 2053. Má oficiální SIN a opovrhuje násilím (má nevýhodu Pacifista). Nadruhou stranu ve chvíli kdy jde do tuhého a kdy vidí, že si přece jenom bude muset ušpinit ruce, schová knihu (většinou vzácné výtisky klasické literatury, ve kterých si stále čte) a použije nějaké velice brutální kouzlo. Dává přednost používání fikaných slabých kouzel před poctivými firebally. Jeho typická finta je rozevřít pod strážným podlahu nebo ho zmrazit ho do bloku ledu a pak o něj "neopatrně " zavadit. Bojovými kouzly vcelku opovrhuje. S Birdmanem spoupracuje už opravdu dlouho a navzájem si na sebe docela zvykli. Birdman ho využívá hlavně jako rozvědku (donutit Teddyho aby schoval Sofokla a přešel do astrálu je někdy přímo neuvěřitelné), magického poradce (jak zabránit prašivým piškožroutům, aby tam lezli, Teddy?) a dále pro jeho obrovskou paletu šalebných kouzel.

O Teddym samotném nikdo moc neví. Žije sám v bytě střední úrovně, kterou má doživotní. Nepotřebuje peníze, ale SHadowruny dělá nejspíše proto, aby si mohl vyzkoušet nové magické kreace. Jediná věc poněkud nabourává jeho imidž váženého a klidného profesora magie. Vášnvě rád (dokonce by možná vynechal každodenní přečtení alespoŇ několika stánek) se zůčastňuje, anebo alspoň kibicuje,  magických soubojů "na férovku". Sám se k "férovce moc nedostane, protože je v ní velice velice dobrý a většina mágů a šamanů už se o tom poučila na vlastní kůži. Občas za ním chodí mladí strýt mázi aby je něco naučil. Většinou neodmítá. Jinak na runy prakticky nechodí, pokud se za ním nestaví někdo z jeho známých (ale jelikož celý Birdmanův tým se už spíše jenom baví.....)a hodně ho nepřesvědčuje.